Ads 468x60px

Մաթեմատիկա

1․Նշի՛ր բնական թվերը
 
            12,3/4,0,100,13 

2․Հաշվի՛ր 24 թվի բոլոր բաժանարարների գումարը


3․Հաշվի՛ր բոլոր միանիշ պարզ թվերի գումարը։

4․Առանձնացրու պարզ թվերը
     13,25,14,105,205,25,29,17։

5․Առանձնացրու կանոնավոր կոտորակները․
3/8 ,1/2, 3/2, 1 , 24/14, 2/2։
 
6 ․Գտի՛ր
12 սմ=  մմ                    1ժ =  ր
30 սմ   =   մմ                 3ժ 20ր=
102 մ =   սմ                   25 կմ=   մ
7.
12/5, 7/2, 12/5, 25/6,  48/8.
3.1/3,4.2/5,8.1/3,9.2/10.
12-3/5x1.2/3=3/5x5/3=11.1/3
(2-1.1/9):2.1/2=
1)2-1.1/9=2/1-1.1/9=2/1

3/4 :1/4+7/2x4+38x11/5-3/50:1/5=100.3/5
1)3/4:1/4=3/4x4/1=12/4=3
2)3/50:1/5=3/50x5/1=15/50
3)7/2x4=7/2x4/1=28/2
4)38x11/5=38/1x11/5=418/5
5)3/1+28/2=84/2
6)3+14=3/1+14/1=17/1
7)17+418/5=17.418/5-3/10=100.3/5
(3/4-1/2)x12/5+(7/6-5/12)x36/25=


23.04.2014 թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Բնական թվեր և սովորական կոտորակներ կոտորակներ

1.Քանի՞ անկրճատելի կանոնավոր կոտորակ կա,որոնց հայտարարները հավասար են` 5,6,16, 53:
1, 2, 3, 4/5

2.1,2,3,4 թվանշաններով կազմի՛ր երկու կոտորակ,որոնց գումարը լինի 11/12:


3.1,2,3 թվանշաններով կազմի՛ր կանոնավոր կոտորակներ ՝ յուրաքանչյուր թվանշան  կոտորակում օգտագործելով մեկ անգամ,և դասավորիր աճման կարգով:

18.02.2014թ
Դասարանական և տնային աշխատանքԹեմա՝ Կոտորակների գումարում և հանում

Առաջադրանք 1

1/25+3/5=1+15/25                    4/7-2/35=

4/10+7/15=                              5/8-4/9=
12/14+3/28=                           104/15-7/6=
6/40+3/8=                                35/28-1=
6/9+3/15=                                 1- 8/15=

Առաջադրանք 2

Հորինի՛ր մասերով  խնդիր և լուծի՛ր:

Տղան իջել էր խանութ նա իր մոտ ուներ 620 դրամ:Նա պետք է գներ 4 հատ պաղպաղակ, իսկ պաղպաղակը 120 դրամ էր:Ի՞նչքան նա կծախսի գնելով 4 հատ պաղպաղակ:


15.02.2014թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Կոտորակների գումարում և հանում
Առաջադրանք 1

1/20+4/10=920
4/15+3/5=13/15
12/20+4/7=164/140
24/30-1/6=19/30
13/26+1/10=78/130
35/16-2/32=60/32
1/15+4/20+6/60=22/60
34/7-2/14+5/6=1/2

Առաջադրանք 2

Աննան իր ծննդյան օրվա համար պատրաստեց տորթ:Նա իր հյուրերին հյուրասիրեց տորթի  1/10 մասը, իսկ 2/5մասը  տվեց ընկերուհուն:Որքա՞ն  մասը տորթի մնաց:
Լուծում`
1)1/10-2/5=5/10

12.02.2014թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Կոտորակների գումարում և հանում











Առաջադրանք 1


1) 1/5+3/10=5/10=1/2                     2) 3/6+2/4= 1
3)5/20+1/4= 9/20                             4)6/15+3/10=21/30= 8/10

5)3/7+4/10= 58/70                             6)14/20+7/10= 28/20
7)14/18-7/18=7/18                            8)24/30-1/6=
9) 1-3/7= 4/7                                       10)36/28-1=

Առաջադրանք 2

Տղան առաջին օրը կատարեց  տնային աշխատանքի 1/6 մասը, հաջորդ օրը՝3/6 մասը:Որքա՞ն մասն է կատարել և դեռ որքա՞նը պետք է կատարի:
1/6+3/6=4/6 մասը
Առաջադրանք 3

Տնային առաջադրանքների ստուգումը զբաղեցրեց պարապունքի 1/3 մասը   իսկ տեսականնյութի կարդալը՝1/6 ը:Պարապմունքի մնացած ժամանակում աշակերտները լուծեցինվարժություններ: Որքա՞ն տևեց վարժությունների լուծումը, եթե պարապունքի տևողությունը45 րոպե է:



11.02.2014թ


Դասարանական և տնային աշխատանքԹեմա՝ Կոտորակների գումարում և հանում

Առաջադրանք 1

1/10+4/10=5/10=1/2
4/20+5/20=9/20
2/15+4/15=6/15=2/5
7/20-6/20=1/20
13/35-6/35=7/35=1/5
17/34+15/34=32/34=6/10
24/36-12/36=12/36


10.02.2013թԴասարանական և տնային աշխատանքԹեմա՝Ամփոփում

Առաջադրանք 1

Առանձնացրու բոլոր  կանոնավոր կոտորակները
3/8, 12, 4/3, 17/5, 10/14, 6/6, 0:

Առաջադրանք 2

Գտի՛ր.
48-ի 1/3 մասը
48/3*1=16
60-ի 4/3մասը
60/3*4=80
120-ի 3/5մասը
120/5*3=72
Այն թիվը,որի 1/2 մասը 30 է:
30*2/1=60
Այն թիվը,որի 3/5մասը 45:
45*5/3=75
Առաջադրանք 3

Գտի՛ր.
1 մետրի 1/10մասը 
100/10*1=1010սմ-ի  3/20 մասը
100/20*3=15
5կգ-ի  1/8  մասը
5000/8*1=625
Առաջադր
անք 4

Համեմատի՛ր.

1/2>1/3       2/5<3/5         4/10<1
 3/5 > 1/4    4/10 < 3/4   8/15 <  3/7

Աշխատանք 5
Այգում կա 20 տոննա միրգ, որի 1/5 մասը խաղող է,2/10մասը խնձոր,իսկ մանացածը տանձ:Քանի՞ կգ խաղող,խնձոր ու տանձ կա այգում:
Լուծում՝
1)20/5*1=4
2)20/2*10=100
Պատասխան՝ 

06.02.2014թ.
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Կոտորակների համեմատում,թեմայի ամրապնդում

Առաջադրանք 1
Բոլոր կոտորակները բերե՛ք 72 հայտարարի:

1/4=18/72 , 2/3=48/72 , 5/9=8/72 , 4/8=36/72,  6/24=3/72 , 5/6=12/72 , 7/18=4/72


Առաջադրանք 2

Գտի՛ր .
40-ի 1/2 մասը
40:1x2=20

60-ի 2/3 մասը
60:2x3=40

36-ի 4/6 մասը
36:4x6=54

120-ի 2/5 մասը
120:2x5=300

Այն թիվը,որի1/2 մասը 20 է
Այն թիվը,որի3/4  մասը 12 է

Այն թիվը,որի4/5 մասը 40 է:


Առաջադրանք 3

Դասարանում կա 30 սովորող,որի  3/5 մասը տիրապետում է համակարգչին լիարժեք,իսկ մնացած մասը ՝ոչ:Որոշի՛ր,քանի՞ սովորող կա,որ տրապետում է, և քանի՞ սովորող՝ ոչ:


29.01.2014թ
Թեմա՝Սովորական կոտորակների  հիմնական հատկությունը և նրանց հավասարության պայմանը
Առաջադրանք 1

Կոտորակների հավասարության պայմանի հիման վրա ստուգե՛ք, թե իրար հավասար են արդյոք կոտորակները.

3/8 և 9/24=38          12/36 և 3/9=1/3                     15/69  և 5/23=
Առաջադրանք 2

կատարի՛ր կրճատում:

12/36,  125/45,  56/119,  21/48, 85/60:

 
Առաջադրանք 3
Տղան ունի 4800 դրամ:Նա առաջին օրը ծախսեց իր գումարի 1/8 մասը,երկրորդ օրը՝ ամբողջի  1/6 մասը:Որքա՞ն գումար ծախսեց տղան և որքա՞ն մնաց իր մոտ:
4800:8=600
4800:6=800


24.01.2014թԹեմա՝ Սովորական կոտորակների  հիմնական հատկությունը և նրանց հավասարության պայմանը
Առաջադրանք 1Կոտորակների հավասարության  պայմանի հիման վրա ստուգե՛ք,թե իրար հավասար են արդյոք կոտորակները.
ա.18/27=2/3                      բ.20/24= 5/6             գ.33/11= 15/5 .18/27=2/3                    20/24=5/6                         33/11= 15/5դ.4/3 = 12/36                 ե. 88/16 = 11/2             զ.21/10 = 105/504/3 > 12/36                 . 88/16 =11/2             .21/10 = 105/50 Առաջադրանք 2Հետևյալ կոտորակների փոխարեն գրե՛ք 24 հայտարար ունեցող և  իրար հավասար կոտորակներ:
                  1/2, 3/4,5/6, 12/8, 16/12, 34/48,  48/961/2 =12/24 3/4= 18/24 5/6 =20/24 12/8 16/24 16/12 32/24 34/48 17/24 48/96 =12/24Առաջադրանք 3Կրճատե՛ք կոտորակները.   5/100 = 1/20, 36/ 24=4/6 ,  19/57անկրճատելի ,  32/88 ,4/11 18/12 2/3, 72/60, 10/12 ,132/81 , 87/27



49/70  =7/10
26/34   = 13/17
38/124   =19/62
204/168=  51/42
70/236= 35/118
39/121= անկրճատելի է
61/128= անկրճատելի է
305/125= 61/25
264/168  37/21
42/74 21/37
44/126 22/63
63/180 31/60
56/124  14/31
Դասարանական  աշխատանք
Թեմա՝ Նախորդ թեմայի ամրապնդում
Առաջադրանք 1


Հաշվի՛ր.

ա. 30-ի  1/3մասը  30:3x1=10      բ.45-ի 1/5մասը    45:5x1=9              գ.60-ի 1/12մասը60:12x1=5
դ.80-ի   2/5մասը 80:5x2=32       ե.90-ի 4/6մասը   90:6x4=60              զ. 120-ի 4/20մասը120:20x4= 24
Առաջադարանք 2

Գտի՛ր.

ա)Այն թիվըորի 1/4 մասը  լինի 25   25x4=100          բԱյն թիվըորի  2/5 մասը լինի 120 120x5:2=300
գ)Այն թիվորի  4/12մասը  լինի  48    48:4=12 12x12=       դ)Այն թիվը,որի 2/10մասը լինի200: 200x10:2=1000
Առաջադրանք 3
Գտի՛ր.
ա) 100սմ-ի  1/10մասը   100:10=10 սմ                   դ) 1մ-ի  2/4մասը 100:4x2=50 սմ
  բ)  20դմ-ի    1/5մասը     20:5=4  դմ                 ե)    5դմ-ի   3/5մասը 5:5x3=3

գ) 200կգ-ի 3/5մասը        200:5x3=120   կգ                զ) 12ց.-ի    3/20 մասը 100:20x3=15



Առաջադրանք 4


Արշավախումբը 
առաջին օրն անցավ նախատեսված ճանապարհի  5/6 մասը և հաջորդ օրվան մնաց անցնելու30կմ:Արշավախումբը  որքա՞ն ճանապարհ էր նախատեսել անցնել երկու օրո20.01.2014թ
30x5=150կմ

17.01.2014թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Թվի մաս
Առաջադրանք 1
Ճանապարհի երկարությունը 48 կմ է։ Ասֆալտապատեցինճանապարհի1/8-ը։ 
Ի՞նչ երկարությամբ ճանապարհասֆալտապատեցին։
48:8x1=6կմ
Առաջադրանք 2
Դասի տևողությունը 45 ր է։ Խնդիրը լուծելուն տրամադրվեց դասի
1/9-ը։ Որքա՞ն ժամանակ տրամադրվեց խնդիրը լուծելուն։
45:5x1= 5 ր
Առաջանրանք 3
Գնեցին 5 կգ 600 գ շաքար և ամբողջ շաքարի 3/8-ը օգտագործեցին մուրաբայիհամար։ Որքա՞ն շաքար օգտագործեցին մուրաբայի համար։
5600:8=700 700x3=2100գ
Առաջադրանք 4
Օրը տարվա ո՞ր մասն է կազմում։
1/365 1/366
Առաջադրանք 5

Հեծանվորդն անցավ ճանապարհի 5/8-ը։ Որքա՞ն է ճանապարհիերկարությունը,եթե նա անցել է 15 կմ։
15:5=3 3x8= 16 կմ
15.01.2014թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝Բաժիններ

Մայրը գնեց ձմերուկ և այն կտրատեց 6 հավասար մասերի՝ տատիկին, պապիկին, հայրիկին, երկու երեխաներին և իրեն։ Այդ հավասար մասերն անվանում են բաժիններ։
Յուրաքանչյուրը ստացավ ձմերուկի վեցերորդ բաժինը կամ մեկ վեցերորդ մասը։ Գրում են այսպես.
ձմերուկի
1
6
-ը:
Եթե ձմերուկը կտրատենք 10 հավասար մասերի, ապա կստացվի
տասը բաժին։ Յուրաքանչյուր մասը ձմերուկի
1
10
-ն է։
Կարդում են. «Ձմերուկի մեկ տասներորդը»։

Առաջադրանք 1

Գնեցին 3 մ 50 սմ երկարությամբ գործվածք և նրա հինգերորդ մասն օգտագործեցին տիկնիկների զգեստների համար։ Ինչքա՞ն գործվածք օգտագործեցին տիկնիկների զգեստների համար։
350:5=70 սմ

Առաջադրանք 2


2կգ 400գ տորթը հավասարապես բաժանեցին 8 երեխաների միջև։ Քանի՞ գրամ տորթ ստացավ յուրաքանչյուրը։

2400:8=300գ
Առաջադրանք 3

3կգ 600գ զանգված ունեցող ձմերուկի
1
3
-ը կտրեցին Աշոտի համար:
Քանի՞ գրամ ձմերուկ ստացավ Աշոտը։

3600:3=1200գ
14.01.2014թ
Դասարանական  և տնային աշխատանք
Թեմա ՝ կրկնողություն


13.01.2014թ
Դասարանական  և տնային աշխատանք
Թեմա ՝ կրկնողություն

Թեմա 1.Բնական թվեր
Թեմա 2.Թվի բաժանելիության հայտանիշ
Թեմա 3.մնացորդով բաժանում
Թեմա 4.Չափման մեծություններ

Մտապահված թվից հանեցին 6,այնուհետև թիվը բազմապատկեցին 8-ով:Արդյունքում ստացան 72: Ի՞նչ թիվ էր մտապահված:
72:89 9x8=72

Առաջադրանք 2

Որ թվանշանով է վերջանում 5-ի բազմապատիկ  զույգ թիվը:
0
Առաջադրանք 3

9-ի բազմապատիկ քանի՞  երկնիշ թիվ կա:
18, 27, 36, 4, 54, 63, 72, 81, 90, 99
Առաջադրանք 4

Գտի՛ր 12 և 28 թվերի ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը:

(12,28)=2*2*3*7=84
12/2    28/2
6/2      14/2
3/3      7/7
1         1
Առաջադրանք 5
Գտի՛ր 12-ի բոլոր բաժանարարների գումարը:
1+2+3+4+6+12=28
Առաջադրանք 6
Գտի՛ր 24 և 36 թվերի  ընդհանուր ամենամեծ բաժանարարը:
(24,36)=2*2*3=12
24/2   36/2
12/2   18/2
6/2      9/3
3/3      3/3
1         1
Տնային առաջադրանք
ա)(25,30)=5
25/5    30/2
5/5       15/3
1          5/5
1
բ)(45,35)=5
45/3   35/5
15/3   7/7
5/5     1
1
գ)(120,68)=2*2=4
120/2   68/2
60/2     34/2
30/2     17/17
15/3     1
5/5
1
2.
ա)(32,45)=2*2*2*2*2*3*3*5=1440
32/2   45/3
16/2   15/3
8/2     5/5
4/2     1
2/2
1
բ)(16,48)=2*2*2*2*3=48
16/2    48/2
8/2      24/2
4/2      12/2
2/2      6/2
1          3/3
1
գ)(17,40)=17*2*2*2*5=680
17/17  40/2
1         20/2
10/2
5/5
1
09.12.2013թ

Դասարանական և տնային աշխատանք

Առաջադրանք 1

Կատարե՛ք մնացորդով բաժանում և արդյունքը գրե՛ք թվային հավասարության տեսքով.

ա. 25-ը 7-ի,
25:7= 7x3+4
բ. 75-ը  8-ի,
75:8= 9x8+3
գ. 104-ը 20-ի
  104:20=52

Առաջադրանք 2

Թվերը պարզ արտադրիչների վերլուծելով՝ գտի՛ր ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը.
ա. (72,96)
72/2    96/2   3
36/2    48/2
18/2    24/2
9/3      12/2
3/3       6/2
              3/3
բ. (81,98)
81/3       98/2    2
24/3        49/49
8/4
2/2
գ. (85,102)
85/5   102/2
15/5    51/51
3/3
դ.(40,56,72)
40/2   56/2         72/2    9x2
20/2    28/2        36/2
10/2     14/2        18/2
5/5       7/7          9/3
                           3/3
Թեմա՝ Թիվը վերլուծել պարզ արտադրիչների,գտնել ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը

1. Քանի՞ պարզ բաժանարար ունի 30 թիվը:



2.Նշել  փոխադարձ պարզ թվերը:

 7 և 8
 35 և 40
 77 և 20
 10, 30 և 41
 14 և 49
 51 և 52

3. Երեխաները Նոր տարվա տոնածառին ստացել են միատեսակ նվերներԲոլոր տոպրակներում միասին եղել են 123 նարինջ և 82խնձորՔանի՞ երեխա էր ներկա տոնածառին:
1)123/3  2) 82/2
41/41       41/41
4.Գտի'ր  ընդհանուր ամենամեծ բաժանարարը:
  (45,15)=15   (28,36) =4     (75,125)=25      (48,144)=48

45/3   15/3    28/2  36/2        75/3   125/5          48/2   144/2
15/3    5/5     14/2   18/2       25/5    25/5            24/2   72/2
5/5                 7/7      9/3        5/5    5/5               12/2   36/2
                                  3/3                                      6/2    18/2
                                                                             3/3    9/3
                                                                                       3/3
Թեմա՝ Թիվը վերլուծել պարզ արտադրիչների
Թիվը վերլուծել պարզ արտադրիչների, դա նշանակում է թիվը բաժանել պարզ թվերի վրա:
Օր՝ 12/2              12=2x2x3
         6/2                                      (12,20)=2x2=4 
         3/3
         1                                             12 և 20  թվերի ընդհանուր                                                                                                                                                                            ամենամեծ  բաժանարար
Օր՝
         20/2        20=2x2x5       
        10/2
          5/5
          1

Առաջադրանք 1

  16=           24=            30=           25=              48=       47 =   
=   
=   
16/2                24/2               30/2               25/5                 48/2              47/47
8/2                  12/2               15/3               5/5                   24/2
4/2                   6/2                  5/5                                       12/2
2/2                   3/3                                                               6/2
                                                                                             3/3
16=2x2x2x2    24=2x2x2x3   30=2x3x5    25=5x5            48=2x2x2x2x3
Առաջադրանք 2

Գտի՛ր հետևյալ թվերի  ընդհանուր ամենամեծ բաժանարարը:    


   (14,21)=7        ( 30,18)=  2          (48,24)=3
 14/2  21/3          30/2      18/2        48/2    24/2  
  7/7    7/7            15/3      6/2         24/2    12/2
                            3/3      2/2          12/2      6/2
                                                        6/2     3/3
                                                     3/3
(36,81)=3          (16,46)=  2           (84,28)=  7
36/2      81/3       16/2 46/2            84/2   28/2
18/2     27/3         8/2  23/23           42/2   14/2
  9/3       27/3        4/2                      21/3   7/7
  3/3        9/3         2/2                       7/7
                 3/3           
Տնային առաջադրանք

1.Գրի'ր հետևյալ թվերի  բաժանարարները:

 16-1,2,3,4,8,16
 24-1,2,3,4,6,8,12,24
 36-1,2,3,4,6,9,18,36
 46-1.2,23,46

2.Հետևյալ թվերը  վերլուծի պարզ արտադրիչների:

                17,23,34,56,40, 80:
              
17/17   34/2    56/2        40/2       80/2
23/23   17/17   28/2        20/2        40/2
                        14/2         10/2        20/2
                         14/2       5/5         10/2
                          7/7                       5/5
Առաջադրանք  1

Առանձնացրու այն թվերը, որոնք ունեն  երկու բաժանարար:

      27,
19,34,45,59,61,37,49,87,73,91,81,47:


Առաջադրանք 2

Գտի՛ր հետևյալ թվազույգերի ընդհանուր բաժանարարները:
         (12,24) =1,2,3,4,6,12          (21,30)= 1,3      (32,18)= 1,2,6,       (14,25) =1

Առաջադրանք 3
Սրվակում կա 30 գրամ դեղ։ Որքա՞ն դեղ կա մեկ կաթիլում, եթե սրվակում 1200 կաթիլ է։
1200:30=40կաթիլ
Տնային առաջադրանք

Առաջադարանք 1

Առանձնացրու (50-100) այն թվերը, որոնք ունեն 2 բաժանարար, (պարզ թվեր են):
51,53,59,61,67,71,.
Առաջադրանք 2
Գրի'ր այնպիսի  5 թվազույգեր, որ ունենան միայն մեկ ընդհանուր բաժանարար և այն հավասար լինի 1:
5-7, 1-3, 13-11, 59-61, 37-47

Առաջադրանք 1

Գտի՛ր  հետևյալ թվերի բաժանարարները և 3 բազմապատիկը:

     18,24,30,49,56,57,


Առաջադրանք 2

Քանի՞ եղանակով է կարելի հավասար կույտերի բաժանել 36 ընկույզը։
36:3=12
Առաջադրանք 3

Գտի՛ր.
ա.18-ի բոլոր  բազմապատիկները,որոնք փոքր են 100-ից:
0, 18, 36,54, 72, 80 98,
բ.11-ի բոլոր երկնիշ բազմապատիկները:
0, 11, 22, 33, 44, 55, 66, 77, 88, 99,
Տնային առաջադրանք

Առաջադրանք 1

Գրի՛ր  1-50 թվերի շարքում այն թվերը ,որոնք ունեն երկու բաժանարար:
2,  47 11, 5, 49, 29, 19 37, ,
Առաջադրանք 2

Գտի՛ր 3,4, և 5  թվերի բազմապատիկ ամենափոքր  եռանիշ թիվը:

120
420
Առաջադրանք 3

Հաշվել արտահայտության արժեքը.
510173 - 290 * (8892 : 39 + 196)
8892 : 39=228
228+196=424
290x424=122960
510173-122960=387213

Առաջադրանք 1
Որքա՞ն է շրջանագծի տրամագիծը, եթե նրա շառավիղը հավասար է 1դմ 8սմ: 
R=1դմ 8սմx2=3դմ 6սմ
Թեմա ՝ Անկյուն,անկյան չափում

Առաջադրանք 1
OB ճառագայթը  հանդիսանում է <AOC-ի կիսորդ:
Գտի՛ր  < AOB աստիճանային չափը:


180:2=90
90:2=45
Առաջադրանք 2
< AOD= <BOC
< DOB=60 (աստիճան)
Գտի՛ր, < AOB  աստիճանային չափը:


180-60=120
120:2=60


13.11.2013թ

Դասարանական և տնային առաջադրանք
թեմա՝ Զանգվածի չափման միավորներ,Ժամանակի չափման միավորներ

Զանգվածի չափման միավորներն են՝
 1տ=10ց    1տ=1000կգ       1տ=1000.000գ
   1ց=100կգ  1ց=100.000գ
              1կգ=1000կգ

Ժամանակի չափման միավորներ

1օր=24ժ  1ժ=60ր  1ր=60վ
1օր=24ժ=24x60ր=24x60x60վ=86400

Առաջադրանք 1

Սովորողը ունի 5 դասաժամ՝ յուրաքանչյուրը 45 րոպե տևողությամբ, իսկ յուրաքանչյուր դասից հետո 5րոպե տևողությամբ դասամիջոց:Քանի՞ ժամ է սովորողը մնում դպրոցում:
45x5=225
4x5=20
225+20=245
245:60=4ժամ 5 րոպե
Առաջադրանք 2

 Հաշվի՛ր.
12կգ 300գ+23կգ700գ= 36կգ                                              3ժ30ր-1ժ15ր=2ժ15 ր
   1տ 3ց 4կգ+10տ30կգ=  11տ 3ց 34կգ                                    2ժ45ր-75ր=1ժ 30ր

Առաջադրանք 3
  Մի ձմերուկի քաշը  4կգ 700գ է, իսկ մյուսինը՝  2 անգամ ծանր:Քանի՞ կգ է երկրորդ ձմերուկը:
4 կգ700գx2=9կգ 400գ

Տնային առաջադրանք
Երկու մարդկանց հասակների գումարը  3մ 50սմ  է:Նրանցից մեկի հասակը մյուսի հասակից 10սմ-ով  մեծ է:Որքա՞ն է նրանցից յուրաքանչյուրի  հասակը:
3մ 50սմ -10սմ=3մ 40սմ
3մ 40սմ:2=1մ 70սմ
1մ 70սմ+10սմ=1մ 80սմ
Համեմատե՛ք.

85 կմ      <    850.000.000կմ                       2ժ 15ր     >  1ժ 75ր

157 ց      <     15տ 70գ                                 2ժ 15ր      >      1ժ 75ր
157 ց      և     15տ 70գ                                45դմ 30սմ     և  1 կմ  3500սմ:
157 ց      <       15տ 70գ                              45դմ 30սմ     <  1 կմ  3500սմ:  
     
11.11.2013թ

Դասարանական և տնային աշխատանք


Թեմա՝ Հատվածի երկարություն


Առաջադրանք 1


Առաջադարանք 1
Մի ֆերմայում կա 847 կով, իսկ մյուսում` 309-ով ավելի: Քանի՞ կով կա երկու ֆերմաներում:
847+309=1156


Առաջադարանք 2
AB հատվածի երկարությունը հավասար է 37 սմ-ի: C և D կետերը գտնվում են այդ հատվածի վրա, ընդ որում D կետը գտնվում է C և B կետերի միջև: Գտեք CD հատվածի երկարությունը, եթե AD = 27 սմ, BC = 19 սմ:
37-19=18
37-27=10
18+10=28
37-28=9
Առաջադրանք  3
M և N կետերն ընկած են AB հատվածի վրա, ընդ որում N կետը զետեղված է M և B կետերի միջև: Գտեք AB հատվածի երկարությունը, եթե AN = 42 սմ, MB = 24 սմ, MN = 8 սմ:
42-8=34
24-8=16
34+16=50
50-8=42
Տնային առաջադրանք
Առաջադրանք 1
Հաշվել արտահայտության արժեքը.
(58 508 + 498 115) : 69=8067
Առաջադրանք 2
MKPT բեկյալի երկարությունը հավասար է 45 սմ-ի: Գտեք KP կողմի երկարությունը, եթե MK = 12 սմ, PT = 14 սմ:
12+14=26
45-26=19
1կմ=1000մ          1մ=100սմ
                         1մ=10դմ            1սմ=10մմ
Առաջադրանք 1
Քանի՞ սմ է պարունակում 6 դմ 9 սմ-ը։
6դմ 9սմ =69սմ
Քանի՞ սմ է պարունակում 5 դմ 7 սմ-ը։
 5 դմ 7 սմ = 57
Քանի՞ մմ է պարունակում 3 սմ 8 մմ-ը։
  3 սմ 8 մմ=-38
Քանի՞ դմ է պարունակում 160 սմ-ը։
160 սմ= 16 դմ
Քանի՞ մմ է 2000 մ-ը։
 2000 մ =200000000
Քանի՞ մմ է  1կմ 25սմ-ը
 1կմ 25սմ=10000250
Առաջադրանք 2
Ինը տուփերի մեջ կան միևնույն թվով մատիտներ։ Հնարավո՞ր է արդյոք, որ այդ բոլոր տուփերում լինի 216 մատիտ։Հնարավոր է քանի որ 216 բաժանվում է 9 ին:

Վարժ.344
     55     337      722    58932      43   126    6315    61002
 +  31   +422   +243   +41108   + 43 +222 + 1703 + 184960
    86     756    965     100030      77   348     8018   245960
05..2013թ

Դասարանական  և տնային առաջադրանքԹեմա՝ Մնացորդով բաժանում

Առաջադրանք 1Երկաթուղով պետք է փոխադրել 750 տ բեռ։ Գրեք մնացորդը, եթե բեռը տեղավորել են 62 տ բեռնատարողությամբ վագոններում։
750:62=12 (6մնացորդ)
Առաջադրանք 2Մի թիվ եմ մտապահել։ Եթե այն բաժանենք 4-ի, իսկ հետո արդյունքից հանենք 2, ապա կստանանք 9։ Ի՞նչ թիվ եմ մտապահել։


9+2=11x4=44


Առաջադրանք 3Գործարանը մի ամսում թողարկեց 2120 հեծանիվ, իսկ մյուս ամսում՝ 265-ով ավելի: Քանի՞ հեծանիվ թողարկեց գործարանը երկու ամսում։
2120+265=2385հեծանիվ
2120+2385=4505 հեծանիվ

Առաջադրանք 4
Ըստ պլանի՝ գործարանը 25 օրում պիտի պատրաստեր 2100 հաստոց։ Բայց գործարանը ամեն օր պլանը գերակատարում էր 16 հաստոցով։ Ժամկետից քանի՞ օր շուտ կատարվեց պլանը։
2100:25=84
84+16=100
2100:100=21

Մաթեմատիկա 04.11.2013թ. Դասարանական և տնային առաջադրանք Բաժանում մնացորդով Մի բնական թվի բաժանումը մյուսի վրա առանց մնացորդի ոչ միշտ է հնարավոր։ Եթե, օրինակ, տատը 4 թոռներին տալիս է 23 կոնֆետ և առաջարկում դրանք բաժանել հավասարապես, ապա յուրաքանչյուր թոռանը կհասնի 5 կոնֆետ և 3 կոնֆետ կմնա։ 23 թիվը 4-ի բաժանվում է մնացորդով. բաժանում մնացորդով Այստեղ 23 թիվը բաժանելին է, 4-ը՝ բաժանարարը, 5-ը՝ ոչ լրիվ քանորդը, իսկ 3-ը՝ մնացորդը։ 23 թվի մեջ պարունակվում է 4 անգամ 5 և էլի 3 միավոր. 23 = 5 * 4 + 3։ Ընդհանրապես, եթե a թիվը b թվի վրա բաժանելիս ստացվում է ոչ լրիվ c քանորդ և r մնացորդ (ընդ որում r < b), ապա a = b * c + r։ Մնացորդով բաժանման դեպքում բաժանելին գտնելու համար պետք է ոչ լրիվ քանորդը բազմապատկել բաժանարարով և ստացված արտադրյալին ավելացնել մնացորդը։ Օրինակ։ 6187-ը բաժանենք 324-ի։ Նախ 6187 թիվը ներկայացնենք գումարի տեսքով. 6187 = 6180 + 7 = 618 * 10 + 7 = 618 տասնյակ + 7 միավոր։ Դրա համար "անկյունով" գրառման դեպքում բաժանելիում ձախից առանձնացնում են երեք թվանշան. 6187 |234 618 տասնյակ թիվը բաժանենք 234-ի։ Այդ բաժանման դեպքում ոչ լրիվ քանորդը կլինի 2 թիվը։ Գտնենք մնացորդը. 618 – 234 * 2 = 618 – 468 = 150 (տասնյակ)։ Ստացված 150 մնացորդը փոքր է 234 բաժանարարից։ Ուրեմն, ոչ լրիվ քանորդը՝ 2-ը, ճիշտ է գտնված։ Այդ գործողությունները գրվում են այսպես. բաժանում մնացորդով բայց 150 տասնյակը 1500 թիվն է։ Գումարելով 1500 և 7 թվերը, կստանանք 1507։ "Անկյունով" բաժանման գործողության գրառման մեջ 150 թվին կցագրվում է 7 թվանշանը (ասում են՝ իջեցնում ենք 7 թվանշանը). բաժանում մնացորդով 1507-ը բաժանենք 234-ի։ Քանորդում ստացվում է 6։ Գտնենք մնացորդը՝ 1507 - 234 * 6 = 1507 – 1404 = 103։ բաժանում մնացորդով Այսպիսով, 6187 թիվը 234-ի բաժանելիս ստացվում է ոչ լրիվ 26 քանորդը և 103 մնացորդը։
Առաջադրանք 1.
Ի՞նչ մնացորդներ կարող են ստացվել տարբեր թվեր 23-ի բաժանելիս։
Մինչև 22 կարող են թվերը բաժանվել:
Առաջադարանք 2
Գտնել բաժանելին, եթե բաժանարարը 33 է, ոչ լրիվ քանորդը՝ 4, իսկ մնացորդը՝ 3։
33*7+3=234
Առաջադրանք 3
Գտնել ոչ լրիվ քանորդը. 1989690 : 187=1064 1 մնացորդ
75643 : 89=894 1մնացորդ
Տնային առաջադրանք
Առաջադրանք 1
Գտնել բաժանելին, եթե բաժանարարը 24 է, ոչ լրիվ քանորդը՝ 5, իսկ մնացորդը՝ 3։ 24*5+3 Առաջադարանք 2
Թիվը 17-ի բաժանելիս, ի՞նչ մնացորդ կստացվի: Գրի՛ր բոլոր հնարավոր դեպքերը: 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1
Տնային առաջադրանք
Իրար հետևից գրված են  1-ից  մինչև 100 թվերը: Հետևյալ շարքում քանի՞ անգամ է հանդիպում հետևյալ թվանշանը.

                                 ա) 0-9    բ) 1-19     գ) 4-19       դ)  7-20

29.10.2013թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Թվի բաժանելիության հայտանիշներ
10-ի, 5-ի և 2-ի վրա բաժանելիության հայտանիշները
10-ի բաժանվում են միայն այն թվերը, որոնք կազմված են լրիվ տասնյակներից.
10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 110 և այլն։
Այս բոլոր թվերի գրառումը վերջանում է 0 թվանշանով։
Եթե թվի գրառումը վերջանում է 0 թվանշանով, ապա այդ թիվը բաժանվում է 10-ի,
եթե թվի գրառումը վերջանում է ցանկացած այլ թվանշանով, ապա թիվը չի բաժանվում 10-ի։
Ամենափոքր բնական թիվը, որը բաժանվում է 5-ի, հենց 5 թիվն է։ Դրա հաջորդ՝ 5-ի բաժանվող
թիվը գտնելու համար պետք է 5-ին ավելացնել 5։ Ստանում ենք՝ 5 + 5 = 10։
Հետևյալ՝ 5-ի բաժանվող թիվը
կլինի 10 + 5 = 15, իսկ այնուհետև գալիս է 15 + 5 = 20 թիվը։ Շարունակ ստացվում են թվեր,
 որոնց վերջին թվանշանը 0 կամ 5 է։
Եթե թվի գրառումը վերջանում է 0 կամ 5 թվանշանով, ապա այդ թիվը բաժանվում է 5-ի,
եթե թվի գրառումը վերջանում է որևէ այլ թվանշանով, ապա թիվը չի բաժանվում 5-ի։
2-ի բաժանվում են այսպիսի թվեր.
2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20 և այլն։
Այս բոլոր թվերի գրառումը վերջանում է 0, 2, 4, 6 կամ 8 թվանշաններով։
Պայմանավորվել են այդ
 թվանշաններն անվանել
զույգ, իսկ 1, 3, 5, 7, 9 թվանշանները՝ կենտ։
Եթե թվի գրառումը վերջանում է զույգ թվանշանով, ապա թիվը բաժանվում է 2-ի,
եթե թվի գրառումը վերջանում է կենտ թվանշանով, ապա թիվը չի բաժանվում 2-ի։

Եթե թվի թվանշանների գումարը բաժանվում է 3-ի, ապա թիվը նույնպես բաժանվում է 3-ի, եթե թվի թվանշանների գումարը չի բաժանվում 3-ի, ապա թիվը նույնպես չի բաժանվում 3-ի։

Եթե թվի թվանշանների գումարը բաժանվում է 9-ի, ապա թիվը նույնպես բաժանվում է 9-ի։ Եթե թվի թվանշանների գումարը չի բաժանվում 9-ի, ապա թիվը նույնպես չի բաժանվում 9-ի։

Եթե թվի վերջին երկու թվանշաններով կազմված թիվը բաժանվում է 4-ի,ապա թիվը բաժանվում է 4-ի:Եթե թվի վերջին երկու թվանշանները  վերջանում  են 0-ով,ապա թիվն բաժանվում է 4-ի:

Եթե թվի վերջին երկեք թվանշաններով կազմված թիվը բաժանվում է 8-ի,ապա թիվը բաժանվում է 8-ի:Եթե թվի վերջին երեք  թվանշանները  վերջանում  են 0-ով,ապա թիվն բաժանվում է 8-ի:
11-ի է բաժանվում այն թվերը,որոնց զույգ համարի տարակարգերում գրված թվանշանների գումարի և կենտ համարիտարակարգում գրված թվանշնների գումարի տարբերությունը բաժանվում է 11-ի:
Օրինակ՝ 15906 թիվը.   (1+9+6)-(0+5)=11, հետևաբարէ բաժանվում  է 11-ի:

Առաջադրանք 1

2*5 գրառման մեջ աստղանիշի փոխարեն ո՞ր թվերը տեղադրենք, որպեսզի ստացված թիվը բաժանվի 3-ի։
*=2

 Առաջադրանք 2

Մայրը երեխաների համար բերեց երեք միատեսակ նվերներ։ Հնարավո՞ր է, որ այդ նվերների մեջ լինի 35 կոնֆետ։

Ոչ հնարավոր չէ:
Առաջադրանք 3
Գրել ամենափոքր քառանիշ թիվը, որ բազմապատիկ է 3-ին։
1002
Առաջադրանք4
Ի՞նչ թվանշան դնենք աստղանիշի փոխարեն *723 գրառման մեջ, որպեսզի թիվը բաժանվի 9-ի։
*=6
 Տնային առաջադրանք

  Առաջադրանք 1

 3,5,6,7 թվանշաններից կազմի՛ր ամենամեծ քառանիշ թիվը,որը բաժանվի՝
              ա) 3-ի  7776  բ)  4-ի 5756            գ) 5-ի 7775
Առաջադրանք 2

 Աստղանիշի փոխարեն գրիր թվանշան՝այնպես,որ՝
 ա)37*0  թիվը բաժանվի 3-ի, բայց չբաժանվի 4-ի:
3750
բ) 583* թիվը բաժանվի  4-ի, բայց չբաժանվի 8-ի:
*=6

28.10.2013թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Անցածի կրկնողություն

Առաջադրանք 1

մի գրքում կա 20 էջ,իսկ մյուսում՝ 56: Քանի՞ էջ կա երրորդ գրքում,եթե նրա էջերի քանակը  7 անգամ ավելի է, քան առաջին երկու գրքերինը միասին:
1)20+56=76 էջ
2)76x7=532էջ
Առաջադրանք 2

Ուղղանկյան  պարագիծը հավասար է  84 սմ,իսկ մի կողմը  հավասար է  20 սմ:Գտի՛ր ուղղանկյան  մյուս կողմը և մակերեսը:
1)84-20x2=44
2)44:2=22
3)S=22x20=440
Առաջադրանք 3

Դահլիճում կա  35 կարգ՝ յուրաքանչյուրում 12 աթոռ: Քանի՞ կարգ կա դահլիճում,եթե աթոռների քանակը նույնը մնա,իսկ յուրաքանչյուր կարգում եղած  աթոռների քանակը դարձվի  15:
1)35x12=420աթոռ
2)420:15=28կարգ
Առաջադրանք 4

Գտի՛ր աստղանիշի  փոխարեն այնպիսի  թիվը,որ ստացվեր ճիշտ հավասարություն:

ա) *+34=87      բ) 127-*=45     գ) 217-*=76    դ) 346-*=128
     87-34=53        127-45=82     217-76=141   346-128=218
     ե)*-127=347  զ) *-275=478   Է) *+345=875
      347+127=474  478+275=753  875-345=530
18.10.2013թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝Պարագիծ, մակերես (P,S)
Առաջադրանք 1

Ուղղանկյան մակերեսը 136 քսմ է: Ինչի՞ է հավասար նրա երկարությունը, եթե լայնությունը 8 սմ է։
136:8= 17
սմ
Առաջադրանք 2

Ուղղանկյուն հողամասի երկարությունը 85 մ է,իսկ լայնությունը՝ 47մ :  Գտնել հողամասի մակերեսը:
85x47=3995սմ

Առաջադրանք 3


 16.10.2013թ

Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Պարագիծ, մակերես: (P,S)

Առաջադրանք 1

Քառակուսու  կողմը  հավասար է  ուղղանկյան մակերեսին:
ա) Ինչքա՞ն կլինի քառակուսու պարագիծը, եթե ուղղանկյան կողմերը՝ 3սմ և  5սմ  է:
1)3x5=15սմ
2)15x4=60 սմ
բ) Ինչքա՞ն կլինի  քառակուսու մակերեսը,եթե ուղղանկյան մակերեսը հավասար է 60սմ քառ.:

60x60=3600 սմ
գ)Քառակուսու մակերեսը քանի՞ անգամ մեծ կլինի ուղղանկյան մակերեսից:

Մեծ է ուղանկյան մակերեսից:

Առաջադրանք 2







Քառակուսու կողմը  ունի 1սմ երկարություն: Գտի՛ր  պատկերի պարագիծը և մակերեսը:


Տնային առաջադրանք

Առաջադրանք 1
Ուղղանկյունաձև այգու երկարությունը 86 մ է, իսկ նրա մակերեսը՝ 3354 քմ։ Գտնել այգու լայնությունը։
3354:86=39 մ

Առաջադրանք 2






Որքա՞ն պարարտանյութ է պահանջվում նկարում պատկերված բանջարանոցի համար, եթե յուրաքանչյուր քմ-ին հարկավոր է 38 գ պարարտանյութ։ 
15.10.2013թ 
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Պարագիծ, մակերես:P,SՔառակուսի: Քառակուսին այն երկրաչափական պատկերն է, որն  ունի 4 կողմ, 4 անկյուն:Քառակուսու բոլոր կողմերը  և անկյունները  իրար հավասար են:
Ուղղանկյուն:ՈՒղղանկունը  այն երկրաչափական պատկերն է, որն  ունի 4 կողմ, 4 անկյուն: ՈՒղղանկյան  հանդիպակած կողմերը իրար հավասար են: Ուղղանկյան   4 անկյունները  իրար հավասար են:
Քառակուսու պարագիծ(P):Քառակուսու պարագիծը հավասար է բոլոր կողմերի գումարին: Ենթադրենք քառակուսու կողմը հավասար է  a-ի,ապա`
                                            P=a+a+a+a=4*a
Ուղղանկյան պարագիծ(S): ՈՒղղանկյան պարագիծը հավասար է բոլոր կողմերի գումարին:
Ենթադրենք ուղղանկյան երկարությունը հավասար է a-ի, իսկ  լայնությունը՝ b-ի,ապա՝
                                              P=a+b+a+b=2*a+2*b

Քառակուսու մակերես (S):Քառակուսու մակերեսը հավասար է քառակուսու երկարության և լայնության արտադրյալին:
 Քանի որ, քառակուսու բոլոր կողմերը իրար հավասար  են,ուստի եթե երկարությունը նշանակենք a-ով,ապա լայնությունը նույնպես հավասար կլինի  a-ի:
                                                         
                                                          S=a*a

Ողղանկյան մակերես (S):ՈՒղղանկյան մակերեսը հավասար է ուղղանկյան  երկարության և լայնության արտադրյալին: Ենթադրենք ուղղանկյան երկարությունը հավասար է a-ի,իսկ լայնությունը՝ b-ի, ապա S-ը հավասար  է՝
                                                        S=a*b

Առաջադրանք
1.Քառակուսու կողմը հավասար է  15սմ-ի: Գտի՛ր քառակուսու պարագիծը և մակերեսը:
1)P=AB+BC+CD+DA=60սմ  2)S=ABxDA=225սմ
2
2.ՈՒղղանկյան երկարությունը հավասար է  26 սմ-ի, իսկ լայնությունը 30սմ:Գտի՛ր  ուղղանկյան P, S:  1)P=AB+CD=60սմ BC+AD=52  52+60=112սմ  S=ABxAD=780սմ2
 
3.ՈՒղղանկյան երկարությունը հավասար է 25 սմ,լայնությունը 3անգամ  մեծ  է  երկարությունից:Գտի՛ր  ուղղանկյան P,S: 25x3=75սմ S=ABxAD=1875սմ2 P=AB+CD=100սմ 100+100=200սմ
4.Ուղղանկյան մակերեսը հավասար է քառակուսու պարագծին:Քառակուսու կողմը հավասար է  15 սմ:  Ինչի՞ հավասար կարող է  լինել ուղղանկյան կողմերը:Գրի՛ր հնարավոր տարբերակները: 15x4=60 60=10x6,1x60,30x2, 20x3 
Տնային աշխատանք
1.Գրի՛ր հինգ բնական թվերի հաջորդականություն,այնպես,որ առաջին թիվը լինի ամենամեծ երկնիշ զույգ թիվը,իսկ հաջորդները 21- ով մեծ նախորդից: 98,119,140,161,182....

2.Մտքումս մի թիվ եմ պահել, եթե այն փոքրացնենք 12 անգամ, ավելացնես 168-ով կստանաս 468: Ի՞նչ թիվ եմ պահել:
468-168=300
300x12=3600

09.10.2013թ

Դասարանական աշխատանք
թեմա՝Անցածի կրկնողություն
Առաջադրանք 1

Օգտագործելով բաշխական օրենքը՝  հաշվի՛ր առավել հարմար եղանակով.

87*24+24*13=24*(87+13)=2400
365*15+15*735=15*(735+365)=15000
32*15+15*47+21*15=15*(32+47+21)=1500
15*14+5*28+30*5=5*(29+58)=435

Առաջադրանք 2

Գիր՛ր հինգ բնական թվեր,որոնցից առաջինը 97-ից 15-ով մեծ է,իսկ հաջորդ չորսից յուրաքանչյուրը 15-ով մեծ է նախորդից: 97,112,127,142,157,172

Առաջադրանք 3

Ինչպե՞ս կփոխվի մի քանի գումարելիների գումարը,եթե նրանցից մեկը մեծացնենք  1245-ով,իսկ մյուսը՝ 2700-ով: 1245+2700=3945

Տնային առաջադրանք

Առաջադրանք 1
Ինչպե՞ս կփոխվի մի քանի գումարելիների գումարը,եթե նրանցից մեկը մեծացնենք  1245-ով,իսկ մյուսը փոքրացնենք 1000-ով:
1245-1000=245
 Առաջադրանք 2
Երկու արտադրիչներից մեկը 17 է: Որքանո՞վ կմեծանա արտադրյալը,եթե մյուս արտադրիչը մեծացվի 12-ով:
17*12=204
Տնային առաջադրանքՊահեստում կար 7200 աման ներկ
Խանութ տարան 5400 աման
Քանի անգամ փոքրացավ պաեստում ներկի ամանները-?
Լուծում
1)7200-5400=1800(աման ներկ)
2)7200:1800=4(անգամ)
Պատ.`4անգամ

Հայրը-65 տարեկան

Դուսրը-41 տարեկան
Քանի արեկան է հայրը երբ դուստրը 16 տարեկան էր-?
Լուծում
1)65-41=24(տարեկան)
2)16+24=40(տարեկան)
Պատ.`40 տարեկան


02.10.2013թ. և 03.10.2013թ

Դասարանական աշխատանք
Թեմա՝Բնական թվերի գումարումը և տեղափոխական օրենքը
Գումարելի +Գումարելի=գումար
Գումարելիների տեղերը փոխանակելիս գումարը չի փոխվում:
Օրինակ՝ 12+21=33,եթե գումարելիների տեղերը փոխենք ,ապա գումարը կստանանք նույնը
21+12=33:
Առաջադրանքներ.

1)1+10+100=111
2)1000+999=1999
3)10000+99=10099
4)7,12,17,22,27   0, 3, 3, 6,9, 12
5)133+103=236  500+500=1000
1օր-115կմ
2օր-15կմ-ով ավել 1-ից
3օր-10 կմ-ով ավել քան առաջին երկու օրում.
Քանի կմ է անցել երեք օրում -?
Լուծում
1)115+15=130(կմ)
2)130+115=245
3)245+10=255(
կմ)
4)255+130+115=500(
կմ)Պատ.`500կմ
Տնային
 աշխատանք
Մարդատար գնացն կազմված է 16 վագոնից,որոնցից յուրաքանչյուրում կա 56տեղ:Քանի՞ ազատ տեղ է մնացել,եթե գնացք է նստել 837 ուղևոր:
1)16*56=8962


2)896-837=59(տեղ)

01.10.2013 թ.  5-րդ դասարան

Թվային արտահայտություն
1.Գումարելի +Գումարելի=Գումար
2.Նվազելի-հանելի=տարբերություն
3.Արտադրիչ*արտադրիչ=արտադրյալ
4.Բաժանելի : բաժանարար=քանորդ

Առաջադրանք

1.Գրի՛ր գումարը.

ա)   Ամենամեծ երկնիշ  և ամենափոքր քառանիշ թվերի .
1000+99=1099
 բ)   Ամենափոքր և ամենամեծ եռանիշ թվերի:
100+999=1099
2.Գտի՛ր անհայտ՝
ա) Գումարելին,եթե գումարելիներից մեկը 43 է, գումարը՝ 83,
83-43=40
բ) Նվազելին,եթե տարբերությունը 15 է, հանելին՝14,
15-14=1
գ) արտադրիչը,եթե հայտնի արտադրիչը 8 է, արտադրյալը՝56,
56:8=7
դ) բաժանարարը,եթե բաժանելին 35 է, քանորդը` 7,
35:7=5
ե) բաժանելին,եթե բաժանարարը 5 է, քանորդը ` 10:
10:5=2
3. կարդա՛ և  գտի՛ր  անհայտը.

 x+28=35                  54-y= 15                      z+45= 78             234-x=137 

x=35-28 7                 y=54-15=39                 z=78-45=33   x= 234-137=97
x=7                           y=39                             z=33                  x=97
45:k=9                     18*x=72                       121:x=11             Z:45=135
k=45:9=5                 x=72:18=4                   x=121:11= 11      z=135*45=6075   
k=5                           x=4                              x=11                    z=6075

Տնային առաջադրանք
Օգտվելով գործողության նշաններից և փակագծերից՝
Երեք հատ 5թվանշանով ստացե՛ք 2,3,4,6,15,30,50,60:

0 коммент.:

 

Sample Text

 
Blogger Templates